28 marca, 2016

Obiektywy stałoogniskowe

Cześć! Dzisiaj chciałabym pokazać i omówić dwa stałoogniskowe obiektywy, które jakiś czas temu udało mi się zdobyć. Pierwszym z nich jest Pentacon auto 1.8/50.  Kupiłam go dosyć dawno, około dziesięć miesięcy temu i był moim drugim obiektywem. Moim pierwszym obiektywem był Nikkor 18-55mm. Niestety zdarzył się mały wypadek i do dzisiaj jeszcze nie wrócił do mnie po pięciu miesiącach naprawy.
Wracając do Pentacona - na początku bardzo lubiłam ten obiektyw i nie widziałam w nim praktycznie żadnych wad. Teraz, po kilku miesiącach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że przestałam się nim zachwycać. Porównując do Heliosa, niestety ten model wypada dosyć słabo. Największą wadą, która mi w nim przeszkadza jest ustawianie ostrości. Robiąc zdjęcia tym obiektywem chyba jeszcze nigdy nie udało mi się uzyskać tak dobrej ostrości obrazu, jak robiąc zdjęcia Heliosem. Nie ma również możliwości zmiany przysłony, co w wielu wypadkach jest bardzo niewygodne, jednak nie ma się co dziwić, ponieważ jest to zwyczajny obiektyw od aparatu analogowego połączony przez adapter M42 do aparatu cyfrowego. Obecnie bardzo rzadko go używam.
Adapter M42, który tak jak wyżej wspominałam pozwala na połączenie obiektywu z aparatu analogowego z aparatem cyfrowym. Pamiętam, jak po zamówieniu przyszedł do mnie w paczce, a ja mając go w ręku nie wiedziałam jak go zamontować. Jeśli mieliście, lub macie taki problem, to spokojnie, nic na siłę. Okazało się, że wystarczyło go lekko dokręcić :)
Drugim obiektywem stałoogniskowym, który pewnie wszyscy znacie jest Helios 44m - 4. Dostałam go w zestawie ze starym Zenitem. Muszę przyznać, że bardzo lubię od czasu do czasu robić nim zdjęcia. Jedyną wadą, która czasami mi dosyć mocno przeszkadza, to tak jak w Pentaconie, brak możliwości zmiany przysłony. Ostrość obrazu jest całkiem dobra. Jak pewnie wiecie obiektyw ten jest wyjątkowy ze względu, na niepowtarzalne rozmycie i bokeh, które tworzą cudowny klimat. Obecnie używam go głównie do robienia portretów, do których świetnie się sprawdza.

Wspólną wadą dla obydwu obiektywów jest to, że jak widzicie na zdjęciach poniżej w miejscu rozmycia pojawia się dosyć duże ziarno (szum), którego nie da się całkowicie usunąć w programie.

Przygotowałam również kilka przykładowych zdjęć robione każdym ze szkiełek.
Zdjęcia robione Pentaconem :
Zdjęcia robione Heliosem :
Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o tych szkiełkach, jeśli je posiadacie lub coś o nich słyszeliście.






SHARE:

36 komentarzy

  1. Żeby dało się zmieniać przysłonę, trzeba coś przykleić, żeby ten "cycek" był cały czas wciśnięty. Ja mam o tyle łatwiej, że mam przełącznik i mogę zmieniać przysłonę :)

    http://jjakubowski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiektyw stałoogniskowy to moje marzenie! Zdjęcia robione Pentaconem są genialne, gratuluję.❤

    Natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjecia!
    Obiektywy marzenia *.*

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się marzy nowy obiektyw, nowa lustrzanka...ale niestety kase brak! Aczykolwiek przymierzam się do kupna jednego ze stałoogniskowych obiektywów, a twój post mi bardzo pomógł!

    Pozdrawiam cieplutko
    Julita-krystosiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam 35mm 1.8 i bardzo dobrze się u mnie sprawdza :)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopiero planuję zakup aparatu, a potem obiektywów etc. Według mnie zdjęcia robione zarówno jednym jak i drugim są fenomenalne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są te zdjęcia chętnie kupiła bym taki obiektyw
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia, wow! Oj, marzy mi się nowy obiektyw, a najbardziej do zdjęc makro. Stałoogniskowy też wydaje się ciekawy :D

    mój blog <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia, świetnie czytało się post i zostaję tu na dłużej, żeby zobaczyć dalsze.
    Pozdrawiam <3

    http://beatapilarska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne zdjęcia :)
    Ja mam jeden obiektyw i póki co mi wystarcza :D
    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja musze kupic sobie jakiś obiektyw ;D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobają mi się zdjęcia . Super post:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadam Heliosa jestem z niego bardzo zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na prawde fajne zdjecia, masz talent *.*
    Zapraszam do mnie http://izaaana.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  15. te od pentacona ,mysle ze są najlepsze
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. obiektyw stałoogniskowy to moje marzenie tylko najpierw wolałabym kupić sobie lepszy aparat. świetne zdjęcia
    :)

    http://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Robisz swietne zdjecia;))

    Zapraszam styleandvital.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne te zdjęcia wychodzą, a na marginesie - genialny nagłówek!

    specialelephant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super blog, na pewno jeszcze zajrzę :) [url=http://sukienki.wiosna2016.nezevai.com/]sukienki.wiosna2016.nezevai.com[/url]

    OdpowiedzUsuń
  20. Moim pierwszym stałoogniskowym obiektywem był Nikon 50mm/1.8, mimo to niedawno zdobyłam stałkę heliosa i naprawdę ją uwielbiam! To fajna, tańsza inicjatywa dla jasnego obiektywu stałoogniskowego, przy okazji zmusza nas do ćwiczenia manualnej fotografii ;)

    www.boroviecka.pl (KLIK)

    OdpowiedzUsuń
  21. Też pstrykam Heliosem, uwielbiam ten efekt delikatnego tła. :)
    http://blog.hatedtherain.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdjęcia wyszły naprawdę świetnie :) Ja póki co pracuję z moimi dwoma obiektywami Nikon 50 mm i 18-105mm :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niezwykle ciekawy i trafny wpis, z którego chętnie jeszcze nieraz skorzystam!
    Piękny design, cudowne zdjęcia, dopracowane wpisy, zatem grzechem byłoby nie pozostawić po sobie obserwacji :) Rozwijaj się dalej! Chętnie jeszcze tutaj wpadnę.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  24. Swietne zdjecia :) Mówiac o fotografii to planuje kupic aparat ( lustrzanake ) i nwm jaki wybrac moze mi jakis polecisz ? zapraszam kamilaandpaulina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam w planach zakup takiego obiektywu, super zdjęcia!:)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny post, na pewno mi sie bardzo przyda <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam :* jeśli Ci się spodoba zaobserwuj - dopiero zaczynam, to duża motywacja <3 na pewno zrobię to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam się na fotografii ale muszę powiedzieć jedno.. zdjęcia są cudowne!! Z przyjemnością dodaję do obserwowanych <3
    http://kreconowlosaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety, przyznam szczerze że się na tym nie znam. Ale zdjęcia są naprawdę przecudne!

    pozdrawiam! www.livandgadula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie znam się zbyt dobrze na aparatach, ale post mnie zaciekawił i nieco przybliżył tę tematykę :) Bardzo ładne zdjęcia :)
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepiękne zdjęcia <3 Ja jeszcze się na tym nie znam, dopiero z fotografią zaczynam się zapoznawać...Mam nadzieję, że to będzie dobra znajomość ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Miłego dnia :)
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja wiele dobrego słyszałam o Heliosach :) Natomiast o pentaconie słyszę po raz pierwszy od Ciebie i wiem że na pewno go nie kupię właśnie przez brak możliwości zmiany przysłony :/
    Zdjęcia cudowne! Ale widać brak ostrości w pierwszych zdjęciach robionych pentaconem :(

    http://wkomenda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Mimo tych niedużych wad zdjęcia są naprawdę bardzo ładne ;))

    Nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny post i przepiękne zdjęcia!
    http://freshisyummy.blogspot.com/2016/04/inspirations-coachella-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Widać różnicę, Helios ładnie wyostrza a z tamtym jest mały problem i nie ma tego czegoś. Więcej takich postów, bo są bardzo interesujące! :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy zostawiany przez Ciebie komentarz sprawia m ogromną radość !
Dziękuję, bo to wy motywujecie mnie do dalszej pracy :)

© Pinkie sky

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig